piątek, 18 października 2013

Pęczak z pieczoną dynią i papryką oraz krem ziemniaczany z gruszką!

To naprawdę nie jest blog kulinarny i nigdy nie aspirowałam do tego, uwierzcie. Ostatnio trochę jest tych przepisów, ale to dlatego, że choruję i leżę w domu. A jak człowiek jest 
w domu, to musi coś zjeść, prawda?
W chorobie obiady muszą być szybkie i pożywne, by dawały siłę i nie męczyły podczas przygotowania.


Krem z pora, ziemniaków i gruszki

Wczoraj ugotowałam krem, w którym czułam gruszką, coś obłędnego! Koniecznie
 z pokrojonymi migdałami! W ogóle ostatnio się zakochałam zupełnie w Jadłonomii. 
Po kremie, zjedliśmy perskie curry z krewetkami, któremu nie zdążyłam zrobić zdjęcia. Szybkie, pyszne, sycące. Przyprawę za'atar zastąpiłam oregano i tymiankiem.



KREM ZIEMNIACZANY Z POREM I GRUSZKĄ 

3 pory z długimi białymi częściami
4 średniej wielkości mączyste ziemniaki
2 dojrzałe gruszki, obrane i pokrojone w kostkę 
około 2 l bulionu warzywnego
gałka muszkatołowa
sól i pieprz
delikatny olej do smażenia

do podania grzanki, prażone migdały lub łyżka ulubionej delikatnej kaszy




  1. Białe części pora pokroić w talarki. Na dnie garnka rozgrzać kilka łyżek oleju i dodać porowe talarki, dusić na małym ogniu do czasu, aż por zacznie robić się miękki i szklisty. Wtedy dodać gruszkę i dusić wszystko razem przez kolejnych kilka minut.
  2. Kiedy gruszka zacznie się rozpadać dodać ziemniaki, wszystko dokładnie wymieszać i wlać gorący bulion. Gotować na małym ogniu ok 40 minut.
  3. Ugotowane w bulionie warzywa zmiksować ręcznym blenderem, doprawić odrobiną gałki oraz solą i pieprzem do smaku. Podawać skropione dobrym olejem i z ulubionymi dodatkami.

A dziś zrobiłam pęczak z pieczoną dynią i papryką. Upiekłam dyńki więcej, bo potrzebuję puree na jutrzejsze śniadanie. Trzeba powoli zabrać się za zapasy puree na zimę, 
żebym miała wkład do ciasta dyniowego, tart i czego jeszcze mi się zachce w grudniu-styczniu.



PĘCZAK Z PIECZONĄ DYNIĄ I PAPRYKĄ


1,5 szklanki kaszy pęczak 
500 - 700 g dyni ze skorupą 
3 czerwone papryki, przekrojone na pół i wypestkowane 
ćwierć łyżeczki papryki chili 
ząbek czosnku 
kilka łyżek drobno posiekanej natki pietruszki 
garść orzechów laskowych 
oliwa 
 sól i pieprz

Przygotowanie:

  1. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia położyć dynię i piec 15 minut, po tym czasie ułożyć obok papryki 
  2. i piec kolejne 20 minut.
  3. W tym czasie kaszę pęczak ugotować w dwóch szklankach osolonej wody
  4.  z łyżką oliwy, zielem angielskim i liściem laurowym. 
  5. Upieczone warzywa wyjąć, dynię obrać i pokroić w kostkę, paprykę też 
  6. (ja nie obierałam)
  7. Pęczak połączyć z upieczonymi warzywami, dodać przyprawy i dwie łyżki oliwy z oliwek. Jeść posypane pietruszką i orzechami. Na zimno tez obłędne obłędne!
Pęczak z pieczoną dynią i papryką



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz